Travail de fin d’études universitaires de Alex Vervaet (juillet 1979) “ERIC FELDBUSCH BELGISCH KOMPONIST (°1922) INVENTARIS VAN EN INLEIDING TO ZIJN OEUVRE. Verhandeling geschreven door Alex Vervaet in  juli 1979 tot het bekomen van de graad van licentiaat in de oudheidkunde en Kunstgeschiedenis, Afdeling Muziekwetenschap – promotor Prof. Dr. G. Persoons (Katholieke Universiteit te Leuven)” – University thesis from Alex Vervaet (july 1979)

Ce travail comporte e.a. une description de la vie musicale Belge, une biografie de E.Feldbusch, une liste et un inventaire fonctionnel de ses 82 compositions de 1943 à 1978, une description détaillée de ses compositions, une analyse misicologique des oeuvres représentatives  “Trio n° 2 op.31”, “Mein land op.39” et “Sh’ma Israel op.32” ainsi qu’une conclusion et une bibliographie.

Dit werk omvat o.m. een situering van het Belgisch muziekleven, een biografie van E. Feldbusch, een lijst en uitgewerkte inventaris van zijn 82 komposities van 1943 tot 1978, een gedetailleerde bespreking van deze komposities, een muzikale analyse van de representatieve werken “Trio n° 2 op.31”, “Mein Land op.39” en “Sh’ma Israel op.32” en een besluit en een bibliografie.

This end work contains a description of the Belgian musical live, a biography of E.Feldbusch, a list and a functional inventory of his 82 compositions from 1943 till 1978, a detailed description of his compositions, a musical  analysis of the representative creations “Trio n° 2 op.31”, “Mein land op.39” et “Sh’ma Israel op.32”, a conclusion and a bibliography.

Ce travail est consultable auprès de la Fondation – Dit werk is consulteerbaar bij de Stichting – This work is available for consultation at the Foundation.